SERP

SERP – SEARCH ENGINE RESULTS PAGE

SERP er en forkortelse for Search Engine Results Page. På dansk betyder det søgeresultatside. Det er det, der bliver vist, når man laver en søgning i Google. SERP er en liste med websider som er indekseret og sat i rækkefølge af Google. Websider som Google mener er relevante, bliver sat i de pågældende søgeord og bliver indekseret på de øverste pladser på søgefeltet. En del programmer tilbyder SERP-simulator, og de kan være meget gavnlige.

I en SERP bliver der vist tre ting: title tag, en URL og en meta description. Title tag og meta er lavet til kort at give besøgende en ide om, hvad websitet handler om og hvad den pågældende underside, der linkes til, handler om. Administratorerne har med det muligheden for at sælge websitet så godt som muligt. Når du udformer dit title tag og meta description, skal du have forskellige SEO elementer for øje, som skal muliggøre højere rangeringer og flere kliks til dit website.

SERP indebærer to typer af indhold:

Organiske resultater er websites, som Google mener er relevante og aktuelle for den enkelte brugers søgeresultatside. Ovenstående faktorer og variabler påvirker rangeringen af hjemmesiderne på søgefeltet – hvilket vil sige brugerens browserhistorik, fysiske position og sociale indstillinger. For at en vis hjemmeside skal rangere højt på SERP, skal den møde en række kriterier hos SEO.

Betalte resultater består af søgeresultater, der er blevet betalt af en ordremodtager eller annoncør til at blive vist på et specifikt valgt søgeord. Mange annoncer er betalte resultater. Ofte betaler man annoncer for at komme øverst i feltet. Igen er det Google Ads som sørger for denne annonceproces. Besøg Google – SERP for at forstå, hvad det er.

Læs mere om Admatic Digital