Keyword Density måles i forhold til, hvor mange gange et keyword optræder i en tekst. Det har en betydning for, hvor meget teksten er tilpasset søgemaskiner som eksempelvis Google. Hvis du har en tekst på 500 ord og dit keyword nævnes 25 gange, så har du en keyword density på 5%. Google ser gerne, at keywords går igen i 3 % af tekstens ord.
Hvad viser Keywords Density?
Bruger du et vis søgeord for meget risikerer du, at din side får dårligere placeringer i søgeresultater. I gamle dage, blev Keyword Density brugt til at vurdere om dit kerne- eller nøgleord fyldte for lidt i en tekst. I nutiden er det lige modsat. Nu det bliver det brugt til at finde ud af, om man skriver nøgleordet for meget. Det er hovedsageligt pga. at de fleste søgemaskiner har udviklet sig drastisk de seneste år, og samme gør kriterierne. Optræder et keyword for mange gange i en tekst, bliver disse sider i dag set som spammende. Annoncerne eller hjemmesiderne vil derfor altid ligge lavt i søgemaskinernes rangliste. Husk forholdsvis lav søgeordstæthed og differentieret sprog
Husk forholdsvis lav søgeordstæthed og synonymer
Det er altid en god ide at tjekke søgeordstætheden. Metoder på internettet viser, hvordan du tjekker søgeordstætheden og kvaliteten af din tekst. I dag, er søgemaskiner blevet mere avanceret og bedre til at forstå samt omfatte kvalitet og ord-tætheden i forskellige hjemmesiders tekster. Du kan altid få tilbudt sparring eller hjælp ift. SEO og omskrivning af tekster eller annoncer som ikke er spam-fulde, men organiske og naturlige. Med dette får du bedre placeringer i diverse søgefelter. Du kan nu skrive eller ringe til Admatic for få yderligere hjælp.