Duplicate content – hvad er det?

Undgå kopieret indhold. I visse tilfælde kopieres indhold bevidst på flere domæner og websites. Dette gør man typisk for at manipulere med rangeringer i søgemaskiner eller for at øge sin virksomheds trafik og synlighed. Google går op i at indeksere sider med unikke oplysninger, og anser kopiering som ulovligt. Duplicate content eller duplikeret indhold er sider, der er ens eller meget ensartede, og det bedste er at helt at undgå det. 

Det er et af de største problemer ift. SEO. Forskellige søgemaskiner især Google, ser samme indhold på to eller flere sider værende spam. Søgemaskinerne der ser sider som forsøg på spam, udelukker siderne fra deres indeks. Udover det, vil man hellere ikke kunne have kontrol over, hvilken version der indekseres af søgemaskinerne. Dermed bliver din linkpopularitet og netværk udvandet, da brugere muligvis linker til forskellige URL´er. Altid hav det i mente at skrive dit eget værk, så er du altid sikret.

Hvordan virker duplicate content ift. SEO?

Duplikeret indhold betyder rent teknisk, at der ligger ensartet indhold på flere URL´er på internettet. Google opfatter hver eneste URL som selvstændige sider på nettet. Duplicate content skyldes, at man bevidst eller ubevidst genbruger tekster i sine sider, hvilket Google indekserer undervejs. Adskillige SEO-bureauer tilbyder optimeret søgemaskine-indeksering, hvilket gør dine siders tekster unikke og interessante.

Øg din placering og rangering ved at undgå kopieret indhold på følgende måde:

  • Rigtig og korrekt opfattelse af originalteksten
  • Differentiering og keywords i teksten
  • Ingen indholdsspam
  • Undgå doorway pages
Læs mere om Admatic Digital

Taastrup Hovedgade 64, 1. tv. 

facebook.com/AdmaticDigital

kontakt@admatic.dk