Google My Business kategorier – En velovervejet kategorisering

Google My Business kategorier – En velovervejet kategorisering
Google-kategorier kan også spille en rolle i at bestemme, hvilke funktioner der er tilgængelige for dig i din Google-forretningsprofil. Hvis du f.eks. er kategoriseret som et “hotel”, kan du ikke bruge Google Posts. Hvis du er kategoriseret som en uddannelsesinstitution, kan du ikke modtage anmeldelser. Hvis du derimod kategoriserer din virksomhed i bilforhandler området, har du lov til at have flere lister til dine afdelinger.

Når du opretter en Google My Business til din virksomhed, er det vigtigt, at tag en databaseret beslutning. Hvor indflydelsesrige er de kategorier du vælger egentlig?

Admatic digital marketing bureau

Husk at vælge klogt!

Vælg klogt, da disse elementer hjælper dig med at sikre, at Google ser dig som en kandidat til ranke højere. Vælg forkert, og du kan udelukke dig selv fra denne vitale synlighed.

Google-kategorier kan også spille en rolle i at bestemme, hvilke funktioner der er tilgængelige for dig i din Google-forretningsprofil. Hvis du f.eks. er kategoriseret som et “hotel”, kan du ikke bruge Google Posts. Hvis du er kategoriseret som en uddannelsesinstitution, kan du ikke modtage anmeldelser. Hvis du derimod kategoriserer din virksomhed i bilforhandler området, har du lov til at have flere lister til dine afdelinger. 

Kategorier påvirker de muligheder, der vil være knyttet til din virksomhed: de menuer du kan bruge, om specifikke booking knapper er tilgængelige for dig og om du har den primære eller sekundære driftstid.

Kort fortalt – dit valg af dine primære og sekundære kategorier bidrager meget til Googles forståelse og håndtering af din virksomhed. 

Hvornår skal du vælge Google-kategorier?

Når du opretter en helt ny Google My Business, skal du som et af de første ting vælge en kategori din virksomhed hører under:

Admatic digital marketing bureau

Og som Google siger, kan du ændre og tilføje flere kategorier senere. Når du har adgang til dit GMB-dashboardet, finder du dine kategorier ved at klikke på fanen “Info” i menuen til venstre og lige under dit firmanavn, hvor blyant ikonet giver dig mulighed for at redigere dine kategorier. Du har lov til at vælge op til 10 kategorier. Det antages, at din primære kategori har størst indflydelse på din lokale placering og skal derfor vælges med ekstra omhu.

Hvordan vælger du den for dig passende Google-kategori?

Her er din trinvise arbejdsgang til at vælge de Google-kategorier, der er bedst for din virksomhed ved hjælp af nogle fantastiske værktøjer.

1) Bestem dine vigtigste søgeudtryk

Opret først en liste, der inkluderer:

Den type virksomhed, du driver (f.eks. “Supermarked” “medicinsk center” “restaurant”) og dens varianter. Hvis du f.eks. er advokat, skal du angive de undertyper, der er knyttet til dit firma, f.eks. En “Personskade advokat” eller “skatteadvokat”. Hvis du ejer en restaurant, skal du medtage, om det er en “italiensk restaurant”, en “familierestaurant” eller andre kvalifikationer. En supermarked kan også være en “købmand” eller “butik med naturlige fødevarer”.

Oplist gerne den samlet liste over varer og tjeneste din virksomhed tilbyder. Det kunne f.eks. være reparation af varmelegemer, reparation af klimaanlæg osv.

2) Find termer der har størst potentiale

Dernæst skal du tage din liste med søgeord og indtaste dem, i det værktøj du bruger til søgeord, for at finde ud af, hvilke termer der har det største potentielle søgevolumen. Noter søgevolumen for hvert udtryk på din liste.

Endelig skal du finjustere din liste til et mindre sæt udtryk, hvor du her har kombineret udtrykkene med den højeste søgevolumen som de mest relevante og vigtigste for din virksomhed.

Hvordan kan jeg vide, om jeg har valgt de rigtige kategorier?

Dette spørgsmål opstår oftest ved fejlfinding af placeringsfejl. Du tror, ​​du har gjort alt hvad du kan for at rangere efter en bestemt søgeudtryk i Google, men du er bare ikke dér. Selvom der kan være mange faktorer der spiller ind, er det altid smart at kontrollere, om du ikke har ekskluderet dig selv ved at vælge den forkerte kategori.

Vær også opmærksom på din GMB Insights, Google Analytics og enhver anden analysesoftware, du bruger, når du tilføjer eller trækker en kategori fra din Google My Business. Hvis du ser et pludseligt fald i en metrisk datering, har du muligvis foretaget et dårligt kategori ændrings valg, hvilket du så skal til at rette.

Endelig skal du være opmærksom på, at der ikke er andre der styrer dine kategorier forkert, og foretager uhensigtsmæssige ændringer. der styrer dine kategorier. Hvis du oplever et pludselig fald i placeringen og bemærker, at dine kategorier er blevet ændre på mystisk vis, kan det skyldes en tredjeparts redigering, foruden andre ting selvfølgelig.