Lokal SEO

Lokale SEO-forbedre lokale søgeresultater

Lokal SEO er en proces, hvor man forsøger at optimere sin lokale tilstedeværelse på søgemaskiner som Google. Dermed er det en gren af den traditionelle SEO

Hvad er lokal SEO?

Den store forskel mellem lokal SEO og normal SEO er, at man målrettet går efter at optimere resultaterne knyttet til en bestemt lokation. Det er derfor et vigtigt værktøj til din SEO-strategi, hvis du har en forretning og en målgruppe, som er bundet til en bestemt by eller geografisk lokation. Et eksempel kan være, at man har en forretning i Århus, og man så forsøger at målrette søgeoptimeringen til dette specifikke område. Dermed vil potentielle kunder også have nemmere ved at finde din virksomhed. 

Fordele ved lokal SEO?

Det giver sig selv, at når søgningen bliver mere målrettet, så bliver efterspørgslen også mindre. Til gengæld slipper man for dele af den massive konkurrencer, der er på bredere søgninger. Det samme forarbejde, man skal gøre med normal SEO, gælder dog også ved lokal SEO. Igennem en søgeordsanalyse skal man kortlægge de relevante søgeord, som man ønsker at rangere højere på. 

Ved at søgemaskineoptimere lokalt får man mulighed for at hæve sin eksponering, hvilket giver flere besøgende. Da lokale søgninger ofte foretages af kunder, som befinder sig senere i deres customer journey, er konverteringsraten ligeledes højere. Lokale søgninger er tilbøjelige til at resultere i besøg og køb inden for et kort tidsrum. 

Google My Business

Google My Business er et vigtigt værktøj for den lokale SEO, da det gør, at potentielle kunder let kan finde dine oplysninger i Google-søgningerne. Det er vigtigt, at kunderne har dine vigtigste oplysninger ved hånden, fordi mange kunder er sent i deres beslutningsproces, når de foretager en lokal søgning. Dét kan blive forskellen på, om den potentielle kunde vælger din forretning eller søger videre.  

Læs mere om Admatic Digital

seo analyse - ikon