Landingsside – Hvad er det for en ting?
Har dit website svært ved at konvertere gæster til at gøre netop det du ønsker, at de skal gøre? I mange tilfælde opstår dette dilemma allerede fra den såkaldte landingsside, så hiv endelig notesbogen op fra skuffen og lad os sammen gøre dig ekspert i, hvordan du kan lave en god landingsside.
Hvad er en landingsside egentlig?
Vi skal som det første notere, at en landingsside og forsiden på dit website IKKE er det samme. Mens forsiden har til formål at byde velkommen til alle, der besøger dit website, er formålet med en landingsside, at få gæsterne til at gøre netop det, som du vil have dem til. Det kan være alt fra at tilmelde sig et nyhedsbrev til at købe et produkt.
Det er her, du har muligheden til at styre, hvad besøgende får af informationer, når de kommer ind på dit website.
Hvorfor er landingsside vigtig?
Når du bygger en landingside op, er søgeordene det første du skal undersøge og skrive om. Søgeordene skal så fordeles på side og undersider som er relevante. Nå det er gjort skal du skrive en tekst, der handler om det specifikke søgeord. Dog skal det være en tekst, der er relevant for emnet. Giv besøgende lysten til at kontakte for jeres virksomhed på alle tænkelige og mulige måder – sådan gør du din landingsside mere attraktiv for seere.
Designmæssigt er det yderst vigtigt, at startsiden er bygget på en overskuelig og brugervenlig måde. Det skal være nemt for de besøgende at handle og rode rundt i hjemmesiden. Vil brugeren kontakte dig eller læse om virksomheden, skal det selvfølgelig være en mulighed. Vedkommende skal kunne trykke på knapperne i designet. Det kan eventuelt være i form af telefonnummer, nyhedsbrev, kontaktformular eller bare selv log-ind systemet.