Konverteringsoptimering

Ved konverteringer får du besøgende til at udføre bestemte og specifikke handlinger på din webshop eller hjemmeside. Konverteringsoptimering handler om at få flere besøgende og leads optimeret til konverteringer. Der er forskellige konverteringstyper for besøger og kundegruppen.

Hård konvertering

Hård konvertering er den traditionelle konverteringstype og indebærer f.eks.

  • Besøger køber produkt eller service i webshop
  • Udfylde kontaktformular
  • Booke møde (f.eks. bank, veksle butik eller realkredit)
  • Bestille salgsmateriale

Blød konvertering

Blød konvertering adskiller sig fra hård konvertering ved at vække interesse hos potentielle kunder, der ikke er 100% sikker på at foretage et køb endnu.

  • Delinger og likes på sociale medier
  • Tilmelding til nyhedsbrev
  • Blive et minimum antal minutter på websitet
  • Anmeldelser af din virksomhed eller produkt
  • Registrering til kursus

Læs mere om Admatic Digital 

admatic digital marketing bureau