Sociale Medier: Vækststrategi i 2020-2021?

Vækst med digital marketing

I den konkurrenceprægede verden af sociale medier, er det meget let at blive uaktuel. Du identificerer, hvad der fungerer for dig, og holder fast ved det. Du ser en ophobning i dine kundeemner og konverteringer, og med det en indtjening der begynder at vokse. Men pludselig går det nedad og du står tilbage med en flad indtægtsdiagram. Som en selvfølge spørg du dig selv – hvad er gået galt?

Problemet kan ligge i din mangel på innovation. Du holder fast ved, hvad du ved, i stedet for at prøve nye ting og dermed forblive relevant. 

Dette er meget almindeligt blandt virksomheder, der promoverer deres brands på sociale medier. Den manglende tid, kapacitet og måske lyst til konstant at tænke kreativt og innovativt kan have en negativ effekt. Faktum er, at man skal ajourføre sig med sin sociale mediestrategi, forny den og opgradere den, hvis man gerne ser at ens virksomhed kan følge med den voksende trend omkring de sociale medier.

Vil du derfor gerne gå 2020 i møde med vækst gennem sociale medier – så læs med forneden

Udnyt kraften i de sociale medier 

Konstant overvågning af sociale medier giver dig indsigt i din brandbevidsthed og kvantitative data. Dog er du også nødt til analysere den data du får, da den kan give dig en konkret forståelse for virkningerne af din indsats – både bedre og mere præcist.  

Forstå og lyt til det der bliver sagt om Jer på de sociale medier. 

De sociale medier har stillet værktøjer som f.eks. ‘Nævn’ til rådighed, som kan hjælpe dig med at finde ud af, hvem der taler om dit brand og på hvilke kanaler, hvad de synes om dine produkter eller tjenester, hvordan de sammenligner dig med dine konkurrenter og meget mere.

Du kan også forblive forbundet med dine følgere, da du kan hoppe ind i enhver relevant samtale for at tilbyde en hjælpende hånd. På den måde kan du blive mere lydhør, hvilket hjælper med at opbygge tillid og loyalitet.

Hold styr på dine konkurrenter

At vide, hvad dine konkurrenter foretager sig, er også meget vigtig for din vækst. Ved at undersøge deres strategier kan du finde måder at skille sig ud på.

søgemaskineoptimering, marketing på google ads, facebook ads, seo analyse

Når du finder ud af hvad det er, gennem eksempelvis en konkurrentanalyse, kan du brainstorme måder at opgradere din egen strategi på. Det handler om at lære af dine konkurrenter, og arbejde på at blive bedre.

Social lytning kan også være nyttigt her. Det kan hjælpe dig med at afdække dine konkurrenters styrker og svagheder, se hvordan de engagerer sig med tilhængere, hvilke tendenser de udnytter og mere.

Del indhold, din målgruppe ønsker

digital marketing, søgemaskineoptimering, marketingbureau Taastrup, google ads, sociale medier,

Indhold er stadig det mest afgørende element for at øge engagement, generere kundeemner og øge salg og omsætning. Men der er så meget indhold derude, at din stemme let kan drukne.

For at skære igennem støjet skal du være unik. Du skal regelmæssigt dele originalt, relevant, informativt og nyttigt indhold.

Vigtigst er det at oprette indhold, som din målgruppe ønsker og har brug for.

Afhængigt af dit brand kan det være vejledningsartikler, forklaringsvideoer, infografik, casestudier eller noget andet. For de bedste resultater skal du bruge mange forskellige indholdstyper, der giver dine følgere reel værdi.

Fokus på engagement

Sociale medier handler om engagement. Det handler om at tiltrække mennesker med overbevisende tilbud, og få dem til at interagere med dig. Noget, der effektivt kan løse et problem og gøre deres liv bedre.

Så når du promoverer dine produkter eller tjenester, skal du gøre det frisk og innovativt. Brug din unikke brandstemme til at fortælle spændende historier, der øjeblikkeligt vil engagere dit publikum til sociale medier.

Stil spørgsmål, indled samtaler, opmuntre til diskussioner og kommentarer – hvad som helst til, at kommunikere med dine følgere. Det er nøglen til højere engagement og stærkere relationer.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *