LINKEDIN ANNONCERING

Vores LinkedIn annoncerings service er designet til at hjælpe B2B virksomheder. Hvis din virksomhed arbejder med B2B, så er LinkedIn det helt rigtig sted for dig for, at nå ud til dine kunder

Hvad kan LinkedIn gøre for dig der arbejder med B2B virksomheder?

LinkedIn er i modsætning til de fleste andre sociale medieplatforme, en marketingskanal tiltænkt mennesker, der har en beskæftigelse for øjet. Er man arbejdssøgende eller arbejdsgiver, eller søger man nogle bestemte kompetencer til at udføre en opgave, er Linkedin den platform at søge mod.

Hos Admatic Digital oplever vi, at Linkedin ikke er relevant for alle. Men for at fastslå om det kan give mening i dit tilfælde, er det vigtigt, at diskutere hvilke markedsføringsmål man har, og om Linkedin skal være en marketingskanal som skal bruges for at nå målene.

Hos Admatic har vi hjulpet erhvervsdrivende, hvis primære målgruppe var andre erhvervsdrivende, med at nå ud til en langt større gruppe virksomheder, end de havde håbet på i første gang, gennem netop Linkedin deres forretning.

Hvad er fordelene ved LinkedIn?

DEMOGRAFISK BASEREDE MÅLGRUPPER

MODERNE, VELFUNGERENDE TRACKING/REMARKETING

GODE MULIGHEDER FOR STÆRKE DATAMÅLGRUPPER

PrisoverblikINSTAGRAM HAR ET STÆRKT SAMMENSPIL MED BL.A. FACEBOOK

Hvorfor skal du bruge LinkedIn?

B2B markedsføring

Hvis du er en B2B-virksomhed, er der ingen anden kanal, der kan hjælpe med at generere flere leads og salg til din virksomhed end LinkedIn. Med over 630 millioner professionelle brugere på LinkedIn verden over, hvoraf ca. 75% af dem har en form for træffe endelig beslutning hvad end det er et salg eller en ansættelse, så er Linkedin det helt rette sted at føre markedsføring, hvis man gerne vil ud til erhvervsdrivende, direktører og iværksættere.
Derudover er det vigtigt at notere sig, at Linkedin brugere, poster flere penge i brugen af Linkedin, end den gennemsnitlige bruger af Google og Facebook gør. Det siger en del om brugernes seriøsitet, hvorfor vi mener det er den ideelle marketingskanal.

Omkostningseffektivt

Hos Admatic Digital har vi bemærket, at leadgenereringen, altså mulige kunder, koster mindre at nå ud til sammenlignet med brugen af Google og Facebook. Det betyder kort sagt, at omkostningerne for at nå ud til kunder og mulige samarbejdspartnere, som har erhverv for øjet, koster langt mindre i markedsføringsudgifter end de andre sociale platforme. Det vil derfor være langt billigere at bruge Linkedin, hvis det selvfølgelig giver mening ud fra den virksomhedsprofil du har, at bruge Linkedin, og det vil ultimativ have en positiv indflydelse på den rentabilitet og ROI.

Målrettede kundeemner i et væld af forskellige formater

Segmentering på LinkedIn er banebrydende, med muligheder for at target helt unikke målgrupper og virksomheder. Du kan eksempelvis præcist ramme folk ud fra deres arbejdstitel, baggrund, erhvervserfaring og meget mere.
En veldefineret LinkedIn målgruppe er med til at sikre høj respons og god konvertering.
En anden fordel ved LinkedIn er muligheden for at annoncere i mange forskellige formater, hvorfor man er sikret på tværs af brancher og sektorer. Du kan bl.a. bruge annonceværktøjer der sender mails (Sponsored InMail) og øvrige pushværktøjer ligesom du kan annoncere generisk, som du kender det fra bl.a. Facebook.

Hvordan bruger du LinkedIn?

Hos Admatic Digital bruger vi Linkedin meget strategisk. Vi ved at der er et hav af forskellige virksomheder og erhvervsdrivende på Linkedins platform. Men til stadighed oplever mange, at de ikke rigtig får noget igen fra Linkedin. Det har du helt sikkert oplevet, hvis du har bevæget dig bare en smule rundt på Linkedin.

Hvis du også er en dem der har forsøgt dig med at bruge det, har du nok oplevet, at sendte invitationer for at skabe forbindelse til modparten, stigningen i profilvisninger og folk der liker dine opslag ikke har resulteret i genereringen af kunder eller relevant netværk.

Hvis ovenstående scenarie lyder bekendt, kan vi oplyse dig, at du ikke er den eneste der har det på den måde. Den eneste grund til at du ikke oplever Linkedin som givende, har at gøre med, at du ikke bruger de rigtige redskaber og strategier for at få de mange konverteringer der findes i Linkedin.

Skal vi snakke om Facebook?

Giv lyd fra dig, hvis du er interesseret i at tale om Facebook, og dens betydning for vækst, øget synlighed og en større omsætning. Det er helt uforpligtende og gratis.