YouTube bliver brugt af over 2 milliarder aktive brugere hver dag og er verdens 2. Største søgemaskine. Pga. dens stigende popularitet og fornuftige priser på annoncering, er YouTube et oplagt valg, hvis du ønsker at annoncere med videoer og nå ud til et bredt publikum. YouTube-annoncering er en del af Google Ads-netværket, da YouTube er ejet af Google. Det er igennem Google Ads, du sætter dine videoannoncer op på YouTube.
Som annoncør på YouTube har du mulighed for at præcist målrette dine annoncer til specifikke målgrupper. Du kan også få indsigt i, hvor mange personer der bliver eksponeret for din videoannonce, og hvor meget af videoen de rent faktisk ser. Derudover betaler du kun for de visninger, hvor din videoannonce bliver set. Du kan samtidig bestemme, hvor meget du vil betale pr. visning CPV (Cost Per View).
Du kan annoncere dine videoer på forskellige måder på YouTube. Der findes forskellige typer videoannoncer herunder:
In-stream
In-stream annoncer afspilles før, under eller efter videoer. De har en varighed på 5-15 sekunder, hvoraf nogle kan springes over efter 5 sekunder, mens nogle in-stream annoncer kan ikke springes over. Med denne type annonce, bliver du ikke debiteret, hvis en bruger vælger at springe annoncen over.
Bumper ads
Bumper annoncer er meget korte annoncer, som varer 6 sekunder eller mindre. Disse annoncer kan vises før, under eller efter en video på YouTube. De er effektive til branding af ens brand og til at nå en bred målgruppe, da brugeren ikke kan springe den over. Man betaler på antallet af eksponeringer af denne type annonce kaldet CPM (Cost Per Mile). Der betales en pris for hver tusind visninger.
In-display
Disse vises øverst i søgeresultaterne på YouTube og på forsiden af YouTube som promoveret eller sponsoreret video. Annoncerne vises også ved siden af en video, der afspilles på YouTube. Man betaler, når en bruger klikker på annoncen.
YouTube er et billigt annoncenetværk, da man ikke betaler for nogle typer annoncer, hvis brugeren springer din annonce over inden for de første 30 sekunder. Det kan være en billigere måde at eksponere sin virksomhed på og til at nå ud til flere relevante målgrupper. Derudover er YouTube-annoncering oplagt til eksponering af dit brand, da dine annoncer bliver vist på verdens næststørste søgemaskine.
Med Youtube-annoncering kan du også målrette dine annoncer efter en lang række kriterier, herunder alder, køn, demografi, specifikke søgeord og brugere der tidligere har interageret med din hjemmeside. Med en specifik målretning af målgrupper er der god chance for at ramme brugere, der kan være interesseret i dit brand, og som klikker på din annonce.
Hos Admatic Digital er vi eksperter i at udnytte YouTube-annoncernes potentiale for at skabe omfattende resultater for vores kunder.
Når du vælger os som din Google Ads-partner, har du altid en specialist tilgængelig, som brænder for at skabe effektive kampagner. Vi tager os tid til at forstå din virksomhed, dit publikum og dine mål, så vi kan udvikle indhold og en strategi, der er skræddersyet til dine behov.
Kontakt os gerne for yderligere information
Ingen er så passioneret og dedikeret, som vi er.
+300 tilfredse kunder siden 2020
Vi guider dig til succes
Vi er en et hold af specialister, der elsker at udfordre dét, vi allerede ved.
Kontakt
Service
Få vores hands-on tips leveret
Tilmeld nyhedsbrev: Få vores viden inden for digitale marketings verden