SØGEMASKINEOPTIMERING – HVAD ER DET FOR NOGET?
SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization. På dansk betyder det søgemaskineoptimering. SEO handler om at lave ændringer på dele af dit website, og den vej igennem imødekomme søgemaskinernes forskrifter, så søgemaskinerne har lettere ved at samarbejde med din website. Søgemaskineoptimering drejer sig om at hjælpe søgemaskiner med at forstå og præsentere indhold, samt forbedre dit websites synlighed for omverdenen.
Med SEO skal du optimere alt den indhold der følger af din website. Fokusset skal være på, at den tekniske platform er sat korrekt op, og at din website har søgeord, som er relevante for din virksomhed, som et fokuspunkt af flere.
SEO-variabler
Der er over 200 variabler som har indflydelse på hjemmesiders placering i Google: altså websites position på søgefeltet. SEO er ligesom en kæmpestor værktøjskasse med alle mulige forskellige værktøjer. Eksempler som:
- H1, H2- og H3-overskrifter
- Domænenavn og TLD
- Kvaliteten af din sides indhold, annoncer og produktbeskrivelser
- Keywords og antal
- URL-struktur
- Sociale mediers aktivets niveau
- Eksterne links
- Intern linkstruktur og titles
Disse variabler er kun nogle ud af masser. Har du en drøm om at se dit websites navn på toppen af søgefeltet, skal du se at komme i gang. Din ambition om at have en høj position, behøver ikke at koste penge. Mange virksomheder gennemfører høj organisk trafik og resultater ved at have ovenstående variabler i tjek og orden.