SEA – SEARCH ENGINE ADVERTISING
SEA er en forkortelse for Search Engine Advertising og bliver også kaldt for PPC (Pay-Per-Click). Det er en del af SEM (Search Engine Marketing) og handler om betalt annoncering på søgemaskiner – blandt andet Google AdWords-annoncering.
Hvad er SEA?
SEA er et begreb for annoncering i søgemaskiner. Formålet er at få din virksomhed foran dine konkurrenter i søgemaskiner. Det gøres ved at betale en søgemaskine, f.eks Google, for at vise din hjemmeside øverst i deres resultater. Dette fungerer ved at byde på bestemte søgeord, som du mener vil være værdifulde for besøgende til dit website.
Med andre ord er SEA en betalt annonceringsform og er et supplement til SEO (Søgemaskineoptimering). Ved hjælp af SEO optimerer du alt det indhold, der følger af din website. Fokusområdet er, at den tekniske platform er korrekt sat op, og at virksomhed har søgeord, som er relevante for din virksomhed.
SEO og SEA kaldes samles for SEM – Search Engine Marketing.
Kend din målgruppe, inden du går igang med SEA
Du skal som virksomhed først kende din målgruppe, før du kan gå i gang med annonceringen. Grunden til dette er, at din virksomhed vil blive anset som irrelevant for målgrupper, hvis du benytter irrelevante søgeord. Dermed kan det resultere i, at du betaler for kliks, der ikke konverterer i form af salg eller andre resultater for din virksomhed. Husk derfor at lave dit forarbejde, inden du sætter kampagner op for din virksomhed.
Det er væsentligt at vide, hvilken målgruppe man har, hvad der karakteriserer denne målgruppe, og hvilke søgeord der kunne være relevante for din virksomhed at blive vist på.
På den måde kan man, når annoncerne er sat op, løbende fravælge søgeord, der ikke er relevante, og på denne måde undgår man at betale for kliks, der ikke giver salg.
Læs mere om Admatic Digital.