RETARGETING – MÅLRETTET POTENTIELLE KUNDER
De fleste har oplevet at forlade et website uden at købe noget, hvorefter de har været udsat for annoncer med selvsamme produkt. Det er et resultat af den markedsføringsteknik og annonceform, der hedder retargeting.
Det er nemlig ikke en tilfældighed. Når man besøger en hjemmeside, har man allerede været udsat for markedsføring på Google, Facebook eller lignende. Du tager dermed fat i kunder, der allerede har været genstand for din markedsføring førhen. Det gøres igennem cookies, som lagrer oplysninger om din adfærd på internettet.
Hvorfor bruge retargeting?
Retargeting sikrer dig et overblik over dine kunder, hvad de har kigget på, da de besøgte din hjemmeside, og de køb, de ikke fik gennemført. De færreste køber et produkt på den første side, de kigger på. Ved at bruge retargeting sikrer du dig, at du forbliver i kundens bevidsthed. Desuden sikrer du dig, at din annoncering rammer kunder, som allerede har en vis interesse i dit produkt eller din virksomhed. En anden fordel er, at den type kunder, du rammer med retargeting, ofte er længere henne i beslutningsprocessen end andre. Retargeting er derfor én af de mest effektive metoder til onlinemarkedsføring.
Metoden gør det muligt at tilegne sig relevante informationer, som kan bruges til målrettet markedsføring til de potentielle kunder. Det kan for f.eks. være, at kunderne har besøgt din webshop, besøgt bestemte sider på dit website eller følger dig på sociale medier. I annoncerne kan du derfor f.eks. præsentere dem for de produkter eller det indhold, de tidligere har kigget på.
Hvordan bruger man det?
Retargeting kan bruges til annoncering med Facebook Ads, Google Ads og på LinkedIn. Annoncerne kan målrettes og tilpasses efter behov, hvor de både kan vises i kortere og længere perioder og målrettes kunder, som har besøgt konkrete kategorier og sider på dit website.
Læs mere om Admatic Digital