Organiske søgeresultater

Organisk søgeresultat er et naturligt søgeresultat i en søgemaskine. At det er organisk eller naturligt betyder, at din webside og det den har at byde på, er af relevans for den specifikke søgning. Findes der f.eks. annoncer på den samme søgning, vil disse ligge allerøverste i søgeresultatet og dernæst vil de organiske søgeresultater blive vist, som fremkommer gratis, da søgningen kan relateres til din website.

Mange brugere og kunder foretrækker de organiske søgeresultater frem for de betalte annoncer, hvilket har at gøre med, at de virker mere troværdige og mindre sælgende.

At ens website fremgår af de organiske søgeresultater, er et udkom af, at ens website er søgemaskineoptimeret ift. dens konkurrenter. Det er af afgørende betydning at gøre sig i SEO, hvis man gerne vil være synlig, da 75% af alle brugere aldrig klikker sig videre til side to. Det endelige mål for de fleste erhvervsdrivende, er, at indtage en position på første side, da synligheden her er højest. Det kræver massere af arbejde og teknisk snilde.

Fordelene ved organiske søgeresultater og trafik:

Organisk trafik er en indikator for, hvor godt dit indhold på din hjemmeside er. Et stort antal organisk trafik er et udtryk for, at brugere og leads synes din hjemmeside er brugbar og nyttig. Får et website meget organisk trafik, bliver den placeret højt i søgefelterne. Hermed bliver det nemmere at vedligeholde en god placering. Typisk får hjemmesider på første side i f.eks. Google, flere besøgende end virksomheder på anden side.

Med udgangspunkt i ovenstående tekst, har du også mulighed for at beskytte dit brand mod negativ omtale takket været ”organisk reputation”. Samtidig vil din virksomheds troværdighed stige og betyde mere. Alt i alt er det effektivt at øge sin online-websites organiske trafik.