Keywords – en vigtig del af SEO
Keywords er særdeles vigtige, hvis du har ambitioner om at nå til tops på søgemaskinerne med din søgemaskineoptimering.
Hvad skal et keyword kunne?
Når nogen søger efter noget i Google, indtaster de et bestemt keyword. Det er dette ord, man som virksomhed gerne vil findes på, hvis og såfremt man selvfølgelig tilbyder det produkt eller ydelser, som ordet tilsiger. Det er dermed vigtigt for SEO, da Google rangerer ens hjemmeside og undersider ud fra bestemte keywords. Derfor er det vigtigt, at man målretter indholdet på de enkelte sider ud fra et keyword, så du tiltrækker relevante brugere til dit site. De forkerte termer kan resultere i manglende eller irrelevant trafik, og så er ender det hårde arbejde jo med at være spildt.
Hvordan finder man frem til keyword?
Er nærliggende spørgsmål vil nu være, hvordan man så finder ud af, hvilke keywords man skal findes på. Dét finder man frem til med en søgeordsanalyse ved hjælp af et SEO-værktøj, hvor også søgevolumen og relaterede keywords vil fremgå. Et solidt forarbejde vil ofte give afkast i form af gode resultater.
Det er således vigtigt, at du ikke bare vælger et tilfældigt ord, der passer til din virksomhed. Der skal også være tilstrækkelige søgninger på det pågældende ord, før det er værd at bruge ressourcer på. Hvor høj søgevolumen skal være, er en vurdering, som den enkelte virksomheder må tage. Det er dog værd at bemærke, at man ikke udelukkende bør vælge keywords med en høj søgevolumen, da det oftest betyder, at der også er høj konkurrence.
Selvom det kan være fristende at fylde sine SEO-tekster med keywords, så er det ikke til meget hjælp. Man skal være opmærksom keyword density, da det ellers kan gå ud over brugeroplevelsen og påvirke SEO negativt. Det kan således resultere i keyword stuffing, som medfører det modsatte af den tilsigtede effekt.
Læs mere om Admatic Digital