Hvad er Google analytics?
Google Analytics er et program inden for Google Marketing Platform Brand, der anvendes af over 10 millioner websites. Det regner og måler effekterne af din virksomheds markedsføring og reklamer. Google Analytics kan svare på mange relevante spørgsmål:
– Hvor dine besøgende lever?
– Hvilke sider på dit website der er mest populære?
– Hvor mange besøgende du konverteret til leads eller kunder?
Hvad kan du ellers bruge Google Analytics til?
Derudover indeholder Google Analytics flere andre funktioner, som kan hjælpe dig med at tilpasse din markedsføring på den mest hensigtsmæssige måde:
– I kortet Realtid kan du se, hvor mange besøger og brugere der er på din website.
– Oversigtskort for brugere, adfærd demografiske oplysninger, teknologi og e-handel
Afrapportering
Du kan oprette små tilpassede rapporter på dit kontrolpanel. Gem et kort på kontrolpanelet enten igennem en rapport eller ved at trykke på + øverst til højre på skærmen “Kontrolpaneler”. For hver kort, kan du vælge en metric, dimension og en diagramtype. Der er ingen grænse for, hvor mange kort du kan oprette. Man kan dog ikke dele dem med andre brugere eller kontrolpaneler.
Gratis værktøj – Google Analytics
Med Google Analytics får det store overblik og indsigt i dine brugeres og besøgendes adfærd. Du kan tjekke din succes rate for din marketingsindsats. Samt får du indsigt i, hvilke konkrete resultater du kan opnå. Tjek Google Analytics yderligere på søgefeltet, hvis du nysgerrig.