Google Ads kvalitetsresultat – Et suverænt værktøj
Kvalitetsresultat er et estimat af kvaliteten af dine annoncer, reklamer, søgeord og landingssider. Annoncer lavet af høj kvalitet kan føre til lavere priser og bedre annoncepositioner. Tjek dit kvalitetsresultat på Google Ads;
– Hold øje med dit kvalitetsresultat ved at tilføje kolonnen Kvalitetsresultat i en rapport.
– Kvalitetsresultatet rapporteres på en skala fra 1-10 og indeholder klikrate, annoncerelevans og landingssideoplevelse.
– Jo mere relevante dine annoncer og landingssider er for besøgeren, jo større er chancen for, at du opnår et højere kvalitetsresultat.
– Kvalitetsresultat er et samlet estimat for din overordnede effektivitet på annonceauktioner.
Tomme kvalitetsresultater vises som “-” i tabellen. De vises, hvis der ikke er nok eksponeringer eller klik til at fastlægge et søgeords kvalitetsresultat præcist. Der findes forskellige statuskolonner for kvalitetsresultat: Kvalitetsresultat, landingsideoplevelse, annoncerelevans og forventet klikrate (CTR).
Kvalitetsresultat og effektivitetsdata
Kvalitetsresultatet giver dig et klart svar på, hvor effektiv dit søgeord er og har været på tidligere annonceauktioner. Vurderingen foretages af Google Ads’ algoritmer og vurderingen foretages på en skala fra 1 til 10. Især tre faktorer afgør dit kvalitetsresultat: forventet klikrate, annoncerelevans og landingssideoplevelse. Husk at kvalitetsresultater er baseret på tidligere effektivitetsdata af virksomheder lignende din egen.