HVAD ER FACEBOOK ANNONCERING, OG HVORDAN BRUGES DET?
Facebook er det mest populære sociale medie i Danmark, og derfor er det en vigtig annonceplatform til at tiltrække flere kunder eller indvirke på eksisterende kunder. Facebook-annoncering er de annoncer, du ser imellem de øvrige opslag på Facebook. Som ordet antyder, indebærer annoncer, at virksomheder betaler for at købe pladsen på feedet.
Med annoncer det vigtigt at klarlægge annoncens formål. Er det synlighed, besøgende på din hjemmeside eller konverteringer i form af salg? Målgruppen er også vigtig, da en afklaret målgruppe gør, at du kan målrette dine annoncer til nogen med interesse for det, du kan tilbyde.
Herefter skal du vælge, hvor dine annoncer skal vises. Skal det på være Facebook, Instagram, Messenger eller på tværs af adskillige platforme?
Det er derfor vigtigt, at man lægger en klar plan for, hvad man ønsker at opnå med annonceringen.
Kampagnerformer i Facebook annoncering
Afhængig af formål er der adskillige kampagneformer, du kan benytte dig af på Facebook.
Et eksempel kan være generering af leads, hvor hovedidéen er, at din annonce er så interessant, at personer fra målgrupper vælger at opgive deres oplysninger. Disse oplysninger kan være vigtige for din videre markedsføring.
Retargeting er et andet værktøj til at påvirke kunder, der i en bestemt periode har besøgt en side uden at foretage et køb. Dermed giver du kunden grund til nok engang at overveje et køb.