Bounce rate eller på dansk, afvisningsprocent, er et begreb for den procentdel af besøgende, som lander på din hjemmeside, men som forlader siden uden at interagere med indholdet. Det betragtes som udgangspunkt et dårligt tegn, hvis besøgende ikke foretager noget på din hjemmeside, da det ikke giver noget for din forretning. Du får ingen konverteringer og det medfører til en høj afvisningsprocent.
Det er ikke altid dårligt, hvis besøgende kun har landet på siden uden at foretage noget yderligere. I nogle tilfælde kan de besøgende have fundet den information, som de havde brug for på en side og derefter forladt hjemmesiden.
Grunden til, at din hjemmeside har en høj afvisningsprocent kan betyde, at brugeren ikke kunne finde den information, som personen ledte efter eller indholdet er ikke relevant. En langsom og overskuelig hjemmeside kan også lede brugeren væk fra din side.
Analyse værktøjer såsom Google Analytics kan bruges til at identificere, hvor dit websteds afvisningsprocent har størst behov for forbedringer.
Derudover kan du fokusere på at fikse tekniske problemer, skabe relevant indhold af høj kvalitet, optimere hjemmesidens hastighed og gøre den mere mobilvenlig. Sørg også for at have passende titler og meta beskrivelser, der dukker op i relevante søgeresultater.
Ved at have fokus på disse ting kan du minimere afvisningsprocenten, tiltrække brugere, der har interesse i din virksomhed og få flere konverteringer.
Vi er eksperter i Google Analytics, Google Search og website optimering. Vi er certificerede Google-partner og arbejder dedikeret for at drive relevant trafik og forbedre konverteringsrater for vores kunder.
Skal vi hjælpe dig? Book et uforpligtende opkald.
Ingen er så passioneret og dedikeret, som vi er.
+300 tilfredse kunder siden 2020
Vi guider dig til succes
Vi er en et hold af specialister, der elsker at udfordre dét, vi allerede ved.
Kontakt
Service
Få vores hands-on tips leveret
Tilmeld nyhedsbrev: Få vores viden inden for digitale marketings verden