Long tail strategy

Long Tail Strategy er en metode, hvor man rammer mange nichevirksomheder – og grupper. Er der allerede en markedsleder i den branche, du beskæftiger dig med, kan du skifte dit fokus til grupper som har unikke produkter eller ydelser. Hvis din virksomhed har udfordringer med at sælge til markedet, kan du revidere fokusset og tilbyde noget andet. Mange besøgende og kunder vil have billige priser og god kvalitet. Dette kan du tilbyde ved at differentiere dine produkter, pris og fokus.

Er Long Tail Strategy en god strategi?

Mange virksomheder som bliver udkonkurrereret på de markeder de befinder sig i, flytter typisk til et nyt marked, hvor der ikke er et stort konkurrencepræg. Disse virksomheder finder nye og unikke vinkler på nicheprodukter, søgeord og andre potentielle kunder. At flytte virksomheden ind til et nyt område med forholdsvis lav konkurrence, er en klog ide. Men det er ikke garanteret, at andre konkurrenter ikke vil penetrere det nye marked, din onlinevirksomhed er flyttet til.

Sådan bruger du Longtail søgeord effektivt:

  • Lav dybdegående søgeordsanalyser med forskellige beskrivelser til dine produkter
  • Arbejd på alt slags indhold på dit website, så det indekseres mest effektivt. Dette stiller både krav til din hjemmesides platform/opsætning og indstillinger samt indeksering af indhold i FAQ. Men vigtigheden bag navngivelse af produkter i din webshop, er kerneessentielt. Indholdet skal være unikt og rigt
  • Fokuserer på konverteringer. Dette er et afgørende parameter for valg af nye Long Tail søgeordstyper
  • Optimer på Long Tail keywords i dine sider
  • Se på ”search volume” på dansk søgevolumen. Den faktor er vigtig ift. hvor meget SEO-investeringen belønner sig
Læs mere om Admatic Digital

Taastrup Hovedgade 64, 1. tv. 

kontakt@admatic.dk

+45 42 61 00 61