Marketing leads – Hvad er leadgenering

Leadgenerering er en proces, hvor der indsamles data og informationer fra potentielle kunder/leads ved brug af forskellige databaser og programmer. Leads giver værdifulde oplysninger til virksomheden om dine kunder- og kundesegment. Differentieringen mellem kolde og varme leads, refererer til graden af, hvor gode leadsene er. Desto varmere de potentielle kunder er, desto mere tilbøjelige er de til at købe dit produkt eller ydelse.

På en måde er leads købsignaler. Du får indsigt i leads aktiviteter fra besøgende eller kunder. Processen indsamler data og informationer fra diverse databaser/programmer. Leadet giver værdifulde information til virksomheden.

Hvad er Lead Tracking?

Du kan tracke din sides leads, når besøgende har interageret med dit website. Det vil sige, når en lead f.eks. har udfyldt en formular på hjemmesiden. Altid hav CTA (Call to Action) knapper som giver brugerne lyst til at udfylde formularer på dit website. Alt dette giver dig mulighed for at aflæse, hvor et lead er i købsprocessen, samt hvilke produkter de interesser sig for. Hermed får du et overblik for besøgendes samt potentielle kunders adfærd og interaktion

Nødvendige leadinformationer du skal bruge:

  • Navn
  • Mail
  • Telefonnummer

Der er kun tale om et lead, hvis virksomheden har informationer på den potentielle forbruger som også muliggør, at du kan kontakte vedkommende efterfølgende. Tracking Leads er dog ikke det samme som Call Tracking (foregår igennem telefonopkald).

Læs mere om Admatic Digital

Taastrup Hovedgade 64, 1. tv. 

facebook.com/AdmaticDigital

kontakt@admatic.dk

+45 42610061