Google Ads: Undgå disse 5 fejl

I modsætning til hvad mange tror, så har SEO (søgemaskineoptimering) og PPC (pay per click) en stor betydning for hinanden. Der er mange måder, hvorpå de to søgnings discipliner kan arbejde sammen, især når det kommer til at optimere dine Google Ads.

I dette blogindlæg kommer vi ind på, hvordan du kan udnytte kraften i både SEO og PPC samt, hvilke 5 fejl man skal undgå for en bedre Google oplevelse.

Hos Admatic Digital har vi længe arbejdet med Google Ads, og i dette blogindlæg vil vi komme ind på de fejl vi ofte støder på når vi begynder, at arbejde med vores samarbejdspartners ads-konto.

  1. Pas på med for mange keywords!

Det er faktisk muligt at have for mange nøgleord. Vi har alle læst indhold, hvor vi ser forskellige gentagelser af den samme sætning som gentages alt for mange gange, ofte på måder, der kan være klodset eller malplaceret. I sidste ende vil dette gøre det mindre behageligt for brugeren at læse.

Tænk på det som en salat, der er dit indhold, og dine croutoner er nøgleordene. Din salat er fuld af alle mulige sunde ingredienser – spinat, tomater, agurker og meget mere. Et par croutoner hjælper med, at forbedre smagen, men hvis du tilføjer for mange, ødelægger det næringsværdien af ​​salaten, og måltidet går fra forfriskende og let til at smage som brød.

Brug af for mange nøgleord omtales ofte som “Keywords stuffing”. Det kan være fristende at bruge så mange søgeord som muligt i håb om at vise Google, at din artikel eller e-bog er perfekt til disse søgeresultater og absolut bør rangeres først.

I virkeligheden vil man sandsynligvis få den modsatte effekt.

Google ser gerne at den slipper for de “helt” optimerede websites, der fokuserer mere på SEO-tricks end websteder har fokus på relevans, da Google ved, at det er relevansen brugerne gerne vil se. For mange malplacerede og ulogiske søgeord kan resultere i, at din placering falder som et resultat af brugen af for mange søgeord i stedet for at den oplever et boost.

2. Husk at målrettet annoncerne

Målretning er yderst nyttig til at dirigere dine annoncer til det ønskede publikum og skabe konverteringer. Dette sikrer også, at du ikke betaler unødigt for klik, der ikke konverteres.

Placering, målgruppe og målretning efter enhed er nogle måder, du kan indsnævre dit publikum på. Vælg målretning strategier baseret på dine forretningsmål. Hvis du leder efter kunder til at købe dine produkter i dit hjemland, skal du bruge målretning efter placering, så du ikke betaler for klik fra oversøiske kunder, som du ikke kan nå. Desuden kan det være lettere at nå ud til kunder via mobil end desktop-målretning, hvis dine kunder altid er på farten.

3. Annonceudvidelse kan være en vinder!

Vi oplever ofte, at folk ikke benytter sig, af annonceudvidelse, selvom det kan gøre en kæmpe forskel for din Google Ads. Annonceudvidelser hjælper dine kunder med at navigere rundt på dit websted og handle hurtigt uden endda at gå til din destinationsside efter klik. Dog er der er en mere praktisk fordel ved at bruge annonceudvidelser – de gør din annonce større! Jo større din annonce er, jo mere fast ejendom tager din annonce på søgesiden, og jo større er chancerne for, at din annonce bliver bemærket og klikket på!

Bliv fortrolig med de forskellige typer annonceudvidelser, og tilføj dem, når det passer til din virksomhed. Her er et eksempel på infoudvidelser, opkalds- og site-link-udvidelser, der bruges i en enkelt annonce:

4. Vigtigt at teste annoncepositionen

Er det at være i topposition altid det bedste? Det afhænger af din kampagnes mål. Medmindre målet er at forbedre branding, er det at ligge øverst i søgeresultaterne ikke nødvendigvis det bedste! Hvis du ønsker at skabe konverteringer, er 3. til 5. position muligvis bedre! En billigere annonce kan altså give bedre resultater end en dyrere annonce! For at justere din annonces positioner skal du begynde at spille med dine CPC-bud (pris pr. Klik), indtil du er mellem 3. og 5. position.

5. Keyword Density for SEO: bedste fremgangsmåder til faktisk at give dig resultater

Dette er et vigtigt start- og slutsted, men det er vigtigt, at du er strategisk og får mest muligt ud af det begrænsede antal søgeord, du har at gøre godt med.

Her er et par ting, du skal huske på for at maksimere virkningen af ​​dine søgeord:

Målret ikke mod ikke-relevante søgeord. Det betyder ikke noget, at det får 10.000 søgninger om måneden; Hvis nøgleordet ikke er direkte relevant for det aktuelle indhold, skal du ikke optimere det. Hvis dine chokolade chips pandekager f.eks. Ikke har banan, skal du ikke bruge det som nøgleord, bare fordi det er populært. Folk klikker stadig bare væk, og Google vil ikke se høje afvisning frekvenser. I stedet skal du om nødvendigt oprette separat indhold til disse søgeord.

Placer nøgleordene strategisk. Søgeord har ofte mest indflydelse, når de placeres korrekt. At have dit hoved-nøgleord i titlen og mindst én underoverskrift, vil have større indflydelse end bare at lade det være i teksten alene.

Foretag en søgeordsresearch på forhånd. Ved at udføre al research, inden du begynder at optimere, ved du nøjagtigt, hvad du skal skrive og hvorfor. Det er lettere at passe nøgleordene ind i dit indhold naturligt, når du tager dem i betragtning i starten i stedet for at prøve at plukke dem ind senere som en eftertanke.

At køre AdWords-kampagner kan være besværligt og kedeligt. Med tilstrækkelig praksis og eksponering kan du være på vej til at mestre et utroligt stærkt marketingværktøj. Så giv ikke op og held og lykke!

Hvis dette er alt for skræmmende, kan du overveje at få et Google AdWords-bureau til at gøre alt det hårde arbejde.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *